ליסינג מימוני או תפעולי – מה ההבדל?

מחפשים רכב להשכרה ולא יודעים איזה אפשרות מתאימה לכם יותר? אנחנו כאן לעזור ולהסביר לכם את ההבדל בין ליסינג מימוני לליסינג תפעולי ומתי כל אחד מהשירותים הללו יכולים להתאים לכם בצורה הטובה ביותר.

ליסינג מימוני

כאמור לעיל, חכירה מימוני וחכירה הונית כמעט זהה בכל דבר מלבד השם. חכירות מסווגות כ 'ליסינג מימוני' כאשר יש להן מאפיינים הדומים להן לרכישה של נכס הבסיס. ישנם חמישה קריטריונים שיש לקחת בחשבון, שכל אחד מהם יביא לכך שחכירה תסווג בתור מימון רכב.

לדוגמה, אם סך תשלומי החכירה הם בעצם כל השווי ההוגן של הנכס המושכר, או שתקופת הליסינג היא חלק עיקרי של החיים הכלכליים של הנכס המושכר, שיהיו ליסניג מימוני. לאחר מכן יש לליסינג מימוני ריבית מיוחסת ומופחתות לאורך תקופת הליסינג.

ליסינג תפעולי

ליסיניג תפעולי הוא חוזה חכירה שבהם התנאים אינם מחקים רכישה של נכס הבסיס. לדוגמה, אין העברת בעלות בסיום החכירה והנכס המושכר יכול לשמש מישהו אחר לאחר סיום החכירה.

במילים אחרות, כאשר אף אחד מחמשת הקריטריון המשמש לסיווג חכירה אינו נכון, אז יש לך חכירה תפעולית. חכירה תפעולית משמשת להשכרה לטווח מוגבל של נכסים וכוללת יחסי שכירות מסורתיים.

לפני תקני החשבונאות החדשים בחכירה, חוזי חכירה מסוג זה הוצאו אך ורק בהוצאה והנכס המושכר וההתחייבויות הקשורות אליו לא נכללו במאזן. כעת, ללא קשר אם חכירה היא תפעולית או מימונית, יש לרשום נכס והתחייבות בדוחות הכספיים.

מה עדיף: ליסינג מימוני או תפעולי?

חוזי שכירות מאפשרים לארגונים "לשלם ככל שהם משתמשים ברכב" עבור השימוש בנכס הדרוש ללא נטל הבעלות ולעיתים עם אחריות תחזוקה מוגבלת. זהו היבט ויתרון מהותי של הסכם שכירות; חוכר מקבל את ההטבות של נכס מבלי שיצטרך להיות הבעלים של הנכס הזה, ומשכיר מקבל רווח על הנכס שלו.

ההיסטוריה של ליסינג תפעולי

חברות רבות העדיפו בעבר לסווג את חוזי החכירה שלהן כחכירות תפעוליות בדיוק בגלל שהן נרשמו רק בדוח רווח והפסד שלהן – בעבר לא הייתה להן השפעה על המאזן של החברה.

כתוצאה מכך, חכירות תפעוליות לא השפיעו על יחס החוב להון העצמי של חברה מכיוון שלא נכללו התחייבויות במאזן יחד עם החכירה. היכולת הזו להשאיר חכירה מחוץ למאזן עלולה לגרום לחברה להיראות כאילו היא השקעה טובה יותר ובעלת כלכלה חזקה יותר מאשר אם החכירה הייתה מסווגת כחכירה מימונית.

אולי יעניין אותך גם

קיה פיקנטו
בלוג
קיה פיקנטו – המכונית העירונית המושלמת

קיה פיקנטו מגיעה גם עם מגוון תכונות שהופכות אותה לנוחה ופרקטית, כמו מיזוג אוויר, קישוריות בלוטות' וחללי פנים מרווחים. אם אתם מחפשים מכונית עירונית נוחה ופרקטית, קיה פיקנטו היא אופציה מצוינת.

קרא עוד »