האם לקנות רכב חדש או להשכיר רכב ?

כאשר אתם מחפשים רכב חדש או משומש, אחת ההחלטות שעליכם לקבל היא האם לקנות או לשכור. יש יתרונות וחסרונות גם לקנייה וגם בהשכרת רכב, וההחלטה תלויה בנסיבות האישיות שלכם. אם אתם מנסים להחליט מה עדיף לכם, לפניכם השוואה בין עלויות של קניית רכב חדש ועלויות השכרת רכב חדש, כמובן שהכל בממוצע ולא בשיא הדיוק..

קניית רכב חדש

כאשר אתם קונים רכב, אתה משלם את מלוא המחיר של המכונית כבר על ההתחלה (אלא אם כן אתם לוקחים מימון רכב ומשלמים בתשלומים). לאחר מכן אתה הבעלים של המכונית ויכולים למכור אותה מתי שתרצו. החיסרון הוא, במקרה שאם אתם לוקחים הלוואה כמו מימון רכב, זה שאם תמכרו או תחליפו את המכונית לפני הפירעון, עדיין תצטרכו לשלם את יתרת ההלוואה.

השכרת רכב

כאשר אתה משכירים רכב, אתם משלמים תשלום חודשי. אין לכם בעלות על הרכב, אך יש לכם זכות להשתמש ברכב לכל אורך הסכם השכירות. בתום חוזה השכירות תוכלו להחזיר את הרכב או לקנות אותו במחיר שנקבע מראש.

החיסרון בהכשרה הוא שאתם מוגבלים לקילומטרים שבהם אתם יכול לנסוע, ואם תחרגו ממגבלת הקילומטראז' שלכם, תחויבו בעמלת קילומטראז' עודף. כמו כן, הסכמי שכירות בדרך כלל דורשים תשלום מקדמה של עד שלושה חודשים של תשלומים ומגבילים שינויים ושיפורים ברכב כמו למשל שיפור מערכת הסאונד, חישוקי אלומיניום וכו'

השוואת עלות חודשית כללית בין ליסינג לקנייה

ליסינג של רכב עולה בדרך כלל כ-300 עד 600 ש"ח יותר לחודש מאשר קנייה. זה לא כולל את המחיר של כל מקדמה שאולי תצטרכו לבצע או את הקלות המס עבור פחת שעשויים להיות במידה ואתם קונים את הרכב. אתם גם יכולים לפעמים להימנע מתשלום מס מכירה על ידי השכרת רכב, אבל זה משתנה בהתאם למקום מגורייכם.

כאשר אתה משכירים רכב, התשלומים החודשיים שלכם תמיד יהיו זהים. זה לא המקרה כשאתם קונים רכב, שכן התשלום החודשי שלכם יהיה תלוי בריבית ההלוואה שלך ובתוכנית מימון הרכב שלכם.

לסיכום

באופן כללי עדיף לכם לקנות רכב חדש מאשר להשכיר אחד, כי בטווח הארוך זה ישתלם לכם מבחינה כספית הרבה יותר. אך אתם צריכים רכב לזמן קצר ומוגבל בלבד, אפילו של שנה-שנתיים, שווה לשקול השכרה של רכב מאשר קנייה

אולי יעניין אותך גם